Regisztrációs adó ügyintézés

Partnereink számára biztosítunk e-regisztrációs adó ügyintézésre is lehetőséget.

A gépjárművek Magyarországi forgalomba helyezésének menete röviden:

1. A járművet először a Nemzeti Közlekedési Hatóság elé kell állítani ahol vizsgán vesz részt.

2. Regisztrációs adó megfizetése, ebben nyújt segítséget cégünk.

3. Az Okmányirodában megkapja a magyar forgalmi engedélyt és rendszámát a jármű.


Regisztrációs adó ügyintézés

A Hexa-Coop Szövetkezet (adószám: 10930692-2-13, cím: 2700 Cegléd, Külső-Jászberény út 3, 5000 Szolnok, Körösi út 43.) mint Megbízott (továbbiakban: Megbízott).

A Megbízó, a Hexa-Coop Szövetkezet valamely telephelyén személyesen átadja a gépjármű eredeti okmányait, illetve megbízási szerződést köt a Megbízottal. A Megbízott a Megbízó személyes okmányainak és a gépjármű okmányainak elektronikus rögzítése és elektronikus tárolása után az eredeti okmányokat visszaadja a Megbízó részére.A Megbízott az adatokat feldolgozza és a NAV Jász- Nagykun-Szolnok Megyei Vám és Adóigazgatóság (továbbiakban: Hivatal) számára elektronikusan megküldi, mely feldolgozása után a Hivatal, a Megbízottnak továbbítja a regisztrációs adó kiszabásáról szóló határozatot. A határozat alapján a Megbízó részére a Megbízott számlát állít ki, mely tartalmazza a regisztrációs adó és az ügyintézés összegét. A Megbízó ezek után értesítésre kerül, és az elkészült eredeti számlát, valamint a regisztrációs adóról szóló határozatot átveheti a Megbízottól. A Megbízó a Megbízott K&H Banknál vezetett 10403129-50514848-50531005 számú számlájára megfizeti vagy átutalja a nevére szóló számlán szereplő összeget. A számla kiegyenlítése után, a Megbízott a NAV részére átutalja a határozatában szereplő regisztrációs adó összegét. Felhívjuk a figyelmét, hogy az elkészült határozatot csak a Megbízónak áll módunkban kiadni. A Megbízó az Általános Szerződési Feltételek elfogadásával hozzájárul személyes adatainak kezeléséhez, tárolásához, a regisztrációs adó ügyintézéshez való felhasználásához. A Megbízó adatait a Megbízott bizalmasan kezeli, azokat csak hatósági megkeresésre szolgáltatja ki. A Megbízó felelősséget vállal a feltöltött adatok és dokumentumok hitelességért, a helytelen, fiktív, hibás adatok büntetőjogi következményeket is vonhatnak maguk után. Hibás vagy helytelen adatok megadását, a hivatalnál csak utólagos eljárás keretében van módunk javítani, melynek ügyintézési ideje több hét is lehet. Továbbá, amennyiben a Hivatal szemlét ír elő a járműre, azt a Megbízó köteles a megjelölt helyen és időben bemutatni.

Hibás vagy helytelen adatok megadása esetén a határozat módosítására van szükség. A határozat módosítására az eljáró hatóság általi ügyintézési határidőt a 2004. évi CXL. törvény, a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló törvény szabályozza, mely adott esetben akár több hét is lehet.

A Megbízott a regisztrációs adó ügyintézési határidőt 2 munkanapban határozza meg, ha az összes adat és dokumentum hiánytalanul rendelkezésére áll. Az ügyintézési határidőt a nem várt körülmények meghosszabbíthatják, mint például; rendszerleállás, áramszünet, helytelen adatok, hiányzó dokumentumok.

Ügyintézési idő: Hétfőtől - Péntekig 8 és 16 óra között.

Szükséges okmányok:

  • Adásvételi szerződés (amennyiben a külföldi forgalmi engedélyben magánszemély szerepel)
  • Számla (amennyiben a külföldi forgalmi engedélyben cég szerepel, vagy kereskedőtől lett vásárolva a jármű)
  • Külföldi forgalmi okmány(ok)
  • Jármű műszaki adatlap és Környezetvédelmi adatlap
  • Adókártya olvasható másolata
  • Lakcímkártya mindkét oldalának olvasható másolata
  • Személyi igazolvány mindkét oldalának olvasható másolata
  • I. típusú megbízás a Megbízott részére (weblapunkról letölthető)