Regisztrációs adó ügyintézés
Partnereink számára biztosítunk e-regisztrációs adó ügyintézésre is lehetőséget, az ország bármely pontjáról. Megjelenés nem szükséges, az adatfeldolgozás applikáción keresztül történik.
A gépjárművek Magyarországi forgalomba helyezésének menete röviden:
1. A járművet először a Nemzeti Közlekedési Hatóság elé kell állítani ahol vizsgán vesz részt.
2. Regisztrációs adó megfizetése, ebben nyújt segítséget cégünk.
3. Az Okmányirodában megkapja a magyar forgalmi engedélyt és rendszámát a jármű.
Regisztrációs adó ügyintézés
A Hexa-Coop Szövetkezet (adószám: 10930692-2-16, cím: 2700 Cegléd, Külső-Jászberény út 3, 5000 Szolnok, Körösi út 43.) mint Megbízott (továbbiakban: Megbízott).
A Megbízó, a Hexa-Coop Szövetkezet valamely telephelyén személyesen átadja a gépjármű eredeti okmányait, illetve megbízási szerződést köt a Megbízottal. A Megbízott a Megbízó személyes okmányainak és a gépjármű okmányainak elektronikus rögzítése és elektronikus tárolása után az eredeti okmányokat visszaadja a Megbízó részére.A Megbízott az adatokat feldolgozza és a NAV Jász- Nagykun-Szolnok Megyei Vám és Adóigazgatóság (továbbiakban: Hivatal) számára elektronikusan megküldi, mely feldolgozása után a Hivatal, a Megbízottnak továbbítja a regisztrációs adó kiszabásáról szóló határozatot. A határozat alapján a Megbízó részére a Megbízott számlát állít ki, mely tartalmazza a regisztrációs adó és az ügyintézés összegét. A Megbízó ezek után értesítésre kerül, és az elkészült eredeti számlát, valamint a regisztrációs adóról szóló határozatot átveheti a Megbízottól. A számla kiegyenlítése után, a Megbízott a NAV részére átutalja a határozatában szereplő regisztrációs adó összegét. Felhívjuk a figyelmét, hogy az elkészült határozatot csak a Megbízónak áll módunkban kiadni. A Megbízó az Általános Szerződési Feltételek elfogadásával hozzájárul személyes adatainak kezeléséhez, tárolásához, a regisztrációs adó ügyintézéshez való felhasználásához. A Megbízó adatait a Megbízott bizalmasan kezeli, azokat csak hatósági megkeresésre szolgáltatja ki. A Megbízó felelősséget vállal a feltöltött adatok és dokumentumok hitelességért, a helytelen, fiktív, hibás adatok büntetőjogi következményeket is vonhatnak maguk után. Hibás vagy helytelen adatok megadását, a hivatalnál csak utólagos eljárás keretében van módunk javítani, melynek ügyintézési ideje több hét is lehet. Továbbá, amennyiben a Hivatal szemlét ír elő a járműre, azt a Megbízó köteles a megjelölt helyen és időben bemutatni.
Hibás vagy helytelen adatok megadása esetén a határozat módosítására van szükség. A határozat módosítására az eljáró hatóság általi ügyintézési határidőt a 2004. évi CXL. törvény, a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló törvény szabályozza, mely adott esetben akár több hét is lehet.
A Megbízott a regisztrációs adó ügyintézési határidőt 2 munkanapban határozza meg, ha az összes adat és dokumentum hiánytalanul rendelkezésére áll. Az ügyintézési határidőt a nem várt körülmények meghosszabbíthatják, mint például; rendszerleállás, áramszünet, helytelen adatok, hiányzó dokumentumok.
Ügyintézési idő: Hétfőtől - Péntekig 8:00 és 16:00 óra között.
Szükséges okmányok:
- Adásvételi szerződés (amennyiben a külföldi forgalmi engedélyben magánszemély szerepel)
- Számla (amennyiben a külföldi forgalmi engedélyben cég szerepel, vagy kereskedőtől lett vásárolva a jármű)
- Külföldi forgalmi okmány(ok)
- Jármű műszaki adatlap és Környezetvédelmi adatlap
- Adókártya olvasható másolata
- Lakcímkártya mindkét oldalának olvasható másolata
- Személyi igazolvány mindkét oldalának olvasható másolata
- I. típusú megbízás a Megbízott részére (weblapunkról letölthető)